Стаття 14
Розрахунок обсягу субсидії як розміру вигоди для її отримувача
Для цілей Частини V будь-який метод, який використовується органом розслідування для розрахунку розміру вигоди, що надається отримувачу субсидії, згідно з параграфом 1 Статті 1, повинен визначатися внутрішнім законодавством або нормативними актами Члена СОТ, а його застосування у кожному випадку повинно бути транспарентним і адекватно пояснюватися. Крім того, будь-який з таких методів повинен відповідати таким принципам:
(a) придбання урядом акціонерного капіталу не вважатиметься наданням вигоди, якщо тільки інвестиційне рішення не може бути визнане як таке, що є несумісним зі звичайною
інвестиційною практикою (включаючи придбання ризикового капіталу) приватних інвесторів на території цього Члена СОТ;
(b) позика, що надається урядом, не вважатиметься наданням вигоди, якщо тільки не має різниці між сумою, що виплачує фірма-отримувач позики за урядовою позикою, і сумою, яку б така фірма виплачувала за порівнюваною комерційною позикою, яку б ця фірма могла реально отримати на ринку. У цьому випадку вигодою вважається різниця між цими двома сумами;
(c) гарантія позики з боку уряду не вважатиметься наданням вигоди, якщо тільки не має різниці між сумою, що виплачує фірма-отримувач гарантії за гарантованою урядом позикою, і сумою, яку б така фірма виплачувала за порівнюваною комерційною позикою за умови відсутності урядової гарантії. У цьому випадку вигодою вважається різниця між цими двома сумами з поправкою на різницю у комісійних платежах;
(d) надання товарів чи послуг або придбання товарів чи послуг урядом не вважатиметься
наданням вигоди, якщо тільки надання товарів чи послуг не здійснюється за винагороду
меншу, ніж адекватна, або придбання не здійснюється за винагороду більшу, ніж адекватна. Адекватність винагороди визначається відносно домінуючої кон’юнктури ринку на такий товар чи послугу у країні надання або придбання (у тому числі ціни, якості, наявності, ліквідності, транспортування та інших умов продажу чи купівлі). |