Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
Державна підтримка
українського експорту
Укр | Eng | Рус
ЄС
Перелік країн
Контакти диппредставництв
Довідка про країну
Економічне співробітництво

Огляд економіки

Торговельно-економічні відносини

Торговельні обмеження

Кон’юнктура ринків
Товарообіг з Україною

Дані країни перебування

Дані Держкомстату

Торгівля послугами

Правові питання

Угоди з Україною

Законодавство країни перебування

Міжурядова комісія

Про МК та її склад

Пошук партнера

Комерційні пропозиції від фірм в країні перебування

Торги/тендери в країні перебування

Міжнародні бізнес-події

Інвестиційне співробітництво

Аналіз інвестиційного співробітництва

Галузеві об’єднання
Корисні посилання
Відгуки про Портал
Закарпатська Торгово-промислова палата
«Враховуючи сьогоднішню економічну ситуацію, необхідність у наданні практичної допомоги малому, середньому та крупному бізнесу України в налагодженні, відновленні чи створенні нових виробництв, які в свою чергу будуть сприяти створенню нових робочих місць., збільшенню доходів суб’єктів господарювання та зростання бюджетних надходжень, є одним з найбільш ефективних шляхів стабілізації економічного зростання нашої держави.
Члени Палати, Закарпатська ТПП всілякими ресурсами, всіма наявними можливостями готова підтримати Ваші кроки з популяризації українських товарів, українського товаровиробника не тільки на внутрішньому, але й на зовнішніх ринках»

Украинские нефтепродукты
Події зовнішньо- і внутрішньоекономічного характеру в Республіці Польща (1 квартал 2009 р.)  
Параметри: Інвестиції, ЗЕД, Макроекономічні показники, Економічні новини, Енергоносії, Фінансові послуги

 

Щодо головних подій зовнішньо- і внутрішньоекономічного характеру, які відбулися в Республіці Польща у I кварталі 2009 р.

Січень 2009 р. 

 
Плани щодо інвестиційної діяльності польських приватних і державних підприємств
 
Рівень польських інвестицій зростає незалежно від фінансової кризи.
 
За оцінками провідних засобів масової інформації, найбільші польські фірми, а також державні установи планують у цьому році витратити близько 85 млрд. злотих.
 
Велика частка з цих інвестицій буде направлена на будівництво сучасних доріг, модернізацію системи енергопостачання, тощо.
 
 
Державний економічний банк Республіки Польща отримає додаткові 4 млрд. злотих допомоги
 
Уряд Республіки Польща підтримає банк за рахунок активів з Державного житлового фонду.
 
На думку Міністерства фінансів Республіки Польща, завдяки такій операції Державний економічний банк Республіки Польща зможе надавати кредити вартістю близько 20 млрд. злотих.
 
Таким чином, Державний економічний банк Республіки Польща буде дофінансований на загальну суму 5,2 млрд. злотих (на початку грудня 2008 р. було заплановано профінансувати банк на суму 2 млрд. злотих).
 
 
Уряд Республіки Польща обмежує бюджетні витрати
 
Уряд Республіки Польща обмежив бюджетні витрати на 10 млн. злотих і планує також змінити спосіб фінансування інфраструктурних інвестицій, що дозволить обмежити витрати бюджету на 9,7 млн. злотих.
 
Такого типу заощадження повинні виступити гарантією у випадку негативного сценарію економічного розвитку країни. Найбільше заощаджень - в Міністерстві оборони Республіки Польща  (майже 2 млрд. злотих), Міністерстві внутрішніх справ (1,2 млрд. злотих), а також у галузі науки і освіти (близько 900 млн. злотих).
 
Уряд Республіки Польща також вирішив заблокувати близько 1,9 млрд. злотих витрат у воєводствах.
 
 
Прогнози щодо можливого рівня іноземних інвестицій в Польщі
 
 У 2009 р. прогнози щодо рівня іноземних інвестицій в Польщі щораз гірші.
 
Вартість іноземного капіталу може знизитись навіть до 7 млрд. євро.
 
За попередніми даними у 2008 р. загальний рівень іноземних інвестицій в Польщу склав 12 млрд. євро. Натомість, у 2009 р. рівень іноземних інвестицій може знизитись на 40%.
 
Польська агенція з питань інформації та іноземних інвестицій (ПАІіЗІ) прогнозує, що у 2009 р. іноземні підприємці інвестуватимуть до Польщі від 7 до 10 млрд. євро.
 
 
Лютий 2009 р.
 
 
Можливість диверсифікації джерел постачання газу до Польщі
 
Консорціум фірм (серед них польська газова фірма PGNiG) планує у квітні 2009 р. подати заявку норвезьким органам влади з метою побудови нового газопроводу, який би об’єднував Норвегію, Данію і Швецію.
 
Газовий проект Skanled надасть можливість Польщі диверсифікувати джерела постачання сировини до Польщі.
 
Передбачається, що газопровід коштуватиме близько 1,6 млрд. дол. США , серед яких 240 млн. дол. США – витрати польської фірми PGNiG.
 
Фірма PGNiG передбачає, що через новий газопровід можна перекачувати 2,5 - 3 млрд. кубічних метрів газу щороку, що складає 18% поточних потреб Польщі у даній сировині.
 
 
Антикризові кроки Уряду Республіки Польща
 
Після того, як 27 січня 2009 р. Голова Ради Міністрів Республіки Польща Д.Туск вперше публічно визнав, що заплановані у Державному бюджеті на 2009 рік показники економічного зростання є завищеними (зріст ВВП – 3,7%) і можуть скласти 1,7 %, уряд Республіки Польща активізував діяльність з метою мінімізації негативних наслідків світової економічної кризи на соціально-економічну ситуацію в країні.
 
У цьому контексті головним завданням уряду Республіки Польща, на відміну від практики США та більшості європейських держав, є не допустити зростання бюджетного дефіциту, у тому числі за допомогою максимального обмеження видатків з державного бюджету, реструктуризації системи державного фінансування інфраструктурних проектів, заохочення іноземних та внутрішніх інвестицій, більш ефективного використання фінансових механізмів ЄС.
 
Необхідність утримання дефіциту бюджету на нинішньому рівні (18,2 млрд. пол. злотих) значною мірою пов’язана з реалізацією курсу на запровадження в Республіці Польща з 2012 року європейської валюти.
Серед вжитих на сьогодні кроків уряду Республіки Польща з протидії економічній кризі слід відзначити такі.
 
1. Скорочення видатків органів виконавчої влади Республіки Польща
 
27 січня 2009 р. глава польського уряду доручив знайти у Державному бюджеті Республіки Польща заощадження в розмірі 17 млрд. пол. злотих (5,4 млрд. дол. США, відповідно до середньомісячного курсу Нацбанку Республіки Польща за січень 2009 року: 1 дол. США = 3,17 пол. злотих) на І півріччя 2009 року.
 
З 30 січня до 3 лютого 2009 р. Прем’єр-міністр РП Д.Туск проводив окремі зустрічі з кожним міністром уряду Республіки Польща з метою пошуку варіантів обмеження видатків з бюджетів міністерств і відомств Польщі.
За результатами зазначених консультацій, 3 лютого 2009 р. на засіданні Ради Міністрів Республіки Польща  було схвалено План обмеження бюджетних видатків, який дозволить заощадити понад 19,7 млрд. пол. злотих
(6,2 млрд. дол. США).
 
Понад 10 млрд. пол. злотих (3,2 млрд. дол. США) вдалось отримати за результатами перегляду бюджету видатків міністерств, воєводств, а також окремих державних інституцій (управління соціального забезпечення, статистики, публічних замовлень).
 
Решту суми – 9,7 млрд. пол. злотих (3 млрд. дол. США) – уряд планує заощадити завдяки запровадженню нового механізму фінансування дорожніх інвестицій.
 
Зокрема, кошти на проекти розбудови дорожньої інфраструктури виділятимуться не з бюджету, а з Державного дорожнього фонду (ДДФ), що фінансується з акцизного податку на паливо.
 
Внесення змін до Закону про ДДФ дозволить фінансувати будівництво доріг з отриманих коштів від емісії облігацій, а також за рахунок кредитів, які Фонд зможе взяти у Європейського інвестиційного банку з їх подальшим погашенням за рахунок фінансових надходжень до Республіки Польща з Євросоюзу.
 
Таким чином польський уряд планує уникнути обтяження державного бюджету новими міжнародними позиками, аби не допустити збільшення бюджетного дефіциту.
 
Передбачається також, що для погашення існуючого зовнішнього боргу Державна скарбниця Республіки Польща  продасть облігації на суму 155 млрд. пол. злотих (48,9 млрд. дол. США).
 
Заощадження міністерств і відомств Республіки Польща матимуть, переважно, речовий характер (відмова від нових ремонтів приміщень, закупівлі нового обладнання, автотранспорту).
 
Наразі міністерства не планують проводити суттєвих скорочень штатної структури, однак нові посади не створюватимуться.
 
Уряд Республіки Польща обіцяє, що обмеження видатків не торкнеться, зокрема, рівня пенсійного забезпечення, оплат праці, соціальних виплат населенню.
 
Натомість, цілий ряд запланованих урядом реформ з 2009 року буде перенесений на пізніше.
 
Йдеться, передусім, про започаткування шкільної освіти з шестирічного віку, інвестиції в облаштування лікарень і клінік, закупівлю нових патрульних автомобілів для поліції тощо.
 
На думку Міністра фінансів Республіки Польща  Я. Ростовського, з урахуванням знайдених бюджетних резервів, а також у разі подальшого ускладнення економічної ситуації в Республіки Польща, уряд може наприкінці І півріччя 2009 р. переглянути державний бюджет на 2009 рік.
 
Водночас, представники уряду не виключають позитивного розвитку ситуації, за якого скорочені нині видатки окремих міністерств можуть бути відновлені.
 
2. Скасування планів підвищення зарплат для керівництва держави
 
3 лютого 2009 р. Рада міністрів Республіки Польща прийняла проект змін до Закону про розмір заробітної плати для осіб, котрі займають керівні посади в державі.
 
Згідно з пропозиціями уряду Республіки Польща глава держави, прем’єр-міністр, маршалек і віцемаршалки Сейму й Сенату, депутати Сейму і сенатори, міністри і заступники міністрів, голова Конституційного Трибуналу, голова Вищої контрольної палати з 1 квітня до 31 грудня 2009 року отримуватимуть заробітну платню на рівні грудня 2008 року.
 
Завдяки скасуванню планів про підвищення зарплат для керівної ланки державних службовців уряд Республіки Польща заощадить у держбюджеті близько 4 млн. пол. злотих (1,3 млн. дол. США).
 
3. Відмова Республіки Польща від участі у виставці ЕХРО-2010
 
Прийнявши 3 лютого ц.р. рішення про відмову від участі Польщі у виставці ЕХРО-2010 у м. Шанхай, уряд Республіки Польща  має намір заощадити в 2009-2011 роках понад 104 млн. пол. злотих (33 млн. дол. США).
 
4. Реалізація «Плану стабільності і розвитку»
 
У рамках реалізації «Плану стабільності і розвитку», затвердженого урядом 30 листопада 2008 року, протягом грудня-січня 2009 р. були вжиті кроки, спрямовані на лібералізацію податкового режиму для малих фірм та для тих, хто розпочинає підприємницьку діяльність; збільшення кредитного ліміту поручительств та гарантій Державної скарбниці (до 40 млн. пол. злотих); розвиток спеціальних економічних зон.
 
Головна мета Плану полягає в оздоровленні польської економіки завдяки стимулюванню кредитів, внутрішніх інвестицій та розвитку малого і середнього підприємництва.
 
Завдяки запланованих урядом заходів передбачається додатково залучити в економіку Республіки Польща  понад 90 млрд. пол. злотих (28 млрд. дол. США).
 
5. Скасування державних субвенцій для політичних партій
 
Наступного тижня урядова партія «Громадянська платформа» має на меті внести на розгляд Сейму законопроект, яким передбачається з квітня 2009 до кінця грудня 2010 року призупинити фінансування політичних партій з державного бюджету, завдяки чому можна було б заощадити близько 200 млн. пол. злотих (63 млн. дол. США).
 
Згідно з польським законодавством, субвенції з держбюджету отримують партії, які за результатами останніх парламентських виборів здобули щонайменше 3 % голосів (для партійних коаліцій – 6%).
 
Розмір субвенції диференціюється в залежності від отриманих на виборах голосів.
 
У 2008 році з державного бюджету були профінансовані: «Громадянська платформа» (38 млн. пол. злотих), «Право і справедливість» (35,5 млн. пол. злотих), Польська селянська партія (14,2 млн. пол. злотих), Союз демократичної лівиці (13,5 млн. пол. злотих), «Соціально-демократична Польща» (3,3 млн. пол. злотих), Демократична партія (2,2 млн. пол. злотих).
 
 
Експорт Польщі переживає кризу
 
За підсумками 2008 р. рівень експорту Польщі у порівнянні з 2007 р. знизився.
 
Протягом наступних місяців рівень замовлень від партнерів польських фірм може зменшитись.
 
Національний банк Республіки Польща  поінформував, що в грудні 2008 р. рівень експорту Польщі знизився на 16,4%, а рівень імпорту – на 13,5%. Якщо обчислювати рівень експорту Польщі в польських злотих, то його динаміка була від’ємною.
 
За результатами 2008 р. обсяги експорту Польщі склали 118,7 млрд. євро у порівнянні з 105,9 млрд. євро у 2007 р., а імпорту – 134,9 млрд. євро у порівнянні з 118,2 млрд. євро у 2007 р.
 
За інформацією провідних польських ЗМІ, найбільші торгівельні партнери Польщі, а йдеться про країни-члени зони євро, переживають великі економічні проблеми.
 
Статистичне управління Євростат поінформувало, що рівень виробництва промислової продукції в зоні євро знизився на 12%, що становить найнижчий показник за весь період існування зони євро.
 
 
Польща користується позитивним іміджем серед усіх країн-членів ЄС за рівнем дефіциту державного бюджету
 
Республіка Польща і Німеччина – єдині країни серед країн-членів ЄС, які не отримали догану від Європейської комісії за надто високий дефіцит державного бюджету (Польща – 3,6% ВВП, Німеччина – 2,9% ВВП).
 
У результаті оцінки польської програми конвергенції (такий документ повинна представити кожна країна-член ЄС) Європейська комісія звернула увагу на надто оптимістичні прогнози щодо економічного росту.
 
Прогнозні показники росту ВВП Польщі на рівні 3,7% у 2009 р. і 4,0% у 2010 р. не врахували, на думку представників Європейської комісії, останньої інформації про погіршення економічної ситуації в Польщі, у т.ч. погіршення умов для польського експорту.
 
 
Польські банки зацікавлені у купівлі державних облігацій, а не у пропонуванні кредитів польським фірмам
 
За словами Голови НБ Республіки Польща, ще у грудні 2008 року банк підготувався до можливого зниження суми обов’язкового резерву.
 
Такий розвиток подій відповідає іншим банкам, для яких зменшення рівня обов’язкового резерву (банки змушені зосереджувати в НБ Республіки Польща  частину зібраних депозитів) з 3,5 до 2% (такий рівень ставки мають країни ЄС) означає появу додаткових мільярдів злотих.
 
У випадку, якщо Рада з питань грошової політики вирішить знизити ставку до 2%, то до банків потрапить понад 9 млрд. злотих.
 
На сьогоднішній день банки зосередили свої фінансові ресурси в НБ Республіки Польща в рамках обов’язкового резерву на суму близько 24 млрд. злотих.
 
 
Уряд Республіки Польща  планує допомагати сплачувати іпотечні кредити безробітним
 
Таким чином, Уряд Республіки Польща планує щомісячно доплачувати безробітним 500-1200 злотих для сплати іпотечних кредитів.
 
Допомога Уряду буде носити характер позики, яку потрібно буде сплатити протягом 10-15 років без сплати відсотків.
 
Уряд Республіки Польща не планує вводити обмеження щодо величини помешкання взятого під кредит, проте є очевидним, що допомога у сумі 1200 злотих не зможе покрити великої суми кредиту.
 
За оцінками Уряду Республіки Польща близько 80 тис. осіб зможе отримати таку кредитну допомогу.
 
За словами Прем’єр-міністра Республіки Польща Дональда Туска, на виплату кредитної допомоги потрібно
знайти 300-400 млн. злотих на рік. Фонд праці Республіки Польща може запропонувати лише 3,5 млн. злотих вільних коштів.
 
 
Березень 2009 р.
 
 
Фінансова допомога для Польщі
 
За результатами 2008 р. Польща отримала з бюджету ЄС 7,4 млрд. євро, суму дещо меншу, ніж у 2007 р.
 
Допомога призначена для здійснення інвестицій, а також для безпосередніх доплат агропромисловому сектору Польщі. У результаті, внески Польщі до бюджету ЄС збільшились з 2,8 до 3,4 млрд. євро.
 
На думку експертів, розрахункове сальдо Польщі з ЄС у 2008 р. різко погіршилось, але залишається додатнім, хоча меншим на 600 млн. євро у порівнянні з 2007 р. 
 
 
Уряд Республіки Польща надалі вбачає перехід на спільну валюту євро як основний інструмент боротьби з фінансовою кризою
 
Прем’єр-міністр Республіки Польща Дональд Туск переконував на самміті країн-членів ЄС в Брюсселі, що Польща добре підготовлена до переходу на валюту євро, надалі вважаючи, що 2012 рік стане роком приєднання Польщі до зони євро.
 
Підставою для визначення 2012 р. роком вступу Польщі до зони євро Прем’єр-міністр Республіки Польща  бачить в можливому скороченні терміну перебування Польщі в т.зв. системі контролю за стабілізацією валют країн-членів ЄС (ERM2).
 
Проте, на думку Прем’єр-міністра Республіки Польща, Польщі не вдасться так швидко переконати Європейський Союз здійснити такі ґрунтовні зміни у самій зоні євро, якщо в самій Польщі політичні сили не зможуть дійти до згоди щодо швидкого приєднання країни до зони євро.
 
 
Будівництво біогазових станцій у Польщі
 
У Польщі передбачається, що інвестори до 2010 р. запропонують 4 млрд. злотих на будівництво біогазових станцій, які вироблятимуть газ з відходів агропромислового комплексу.
 
Уряд Республіки Польща передбачив певне заохочення для будівництва цих станцій.
 
Відповідно до нового законопроекту Республіки Польща  «Про енергетичне право» за 1 мегават-годину т.зв. «зеленої енергії» потрібно буде заплатити 550 злотих, тоді як за 1 мегават-годину сировини, яка походить з конвенціональних джерел - 200 злотих.
 
Передбачається, що біогазові станції можуть стати також джерелом вироблення електроенергії і тепла, а також бути альтернативним джерелом для газопостачання.
 
 
Дотації Європейського Союзу для підприємств та організацій
 
Підприємствам, органам місцевого самоврядування та неурядовим організаціям Європейський Союз в рамках програми допомоги 2007-2013 призначив дотації (включаючи й Польщу) на суму 15 млрд. злотих.
 
Водночас, Заступник Міністра регіонального розвитку Республіки Польща  Ганна Яхнс зауважує, що повільний темп використання допомоги ЄС може призвести до того, що до кінця року Польща звернеться до Брюсселю із проханням повернути закладену польським урядом квоту на суму 16,8 млрд. злотих.
 
Натомість, на думку колишнього Міністра регіонального розвитку Гражини Генсіцької в уряді партії «Право і справедливість», для того, щоб Польща змогла звернутись до Брюсселю про компенсування витрат закладеної квоти, до кінця 2009 року Польща повинна виділити бенефіціантам 90-100 млрд. злотих у вигляді дофінансування.
 
 
Агенція Standard & Poor’s оптимістично оцінює економічну ситуацію в Польщі
 
Польська преса повідомляє, що за оцінками агенції Standard & Poor’s Польща виглядає найбільш оптимістично серед країн Центрально-східної Європи, якщо йдеться про темпи економічного розвитку країни, оптимістичні оцінки стосуються також Чехії і Словаччини.
 
На думку експертів, Польща має подвійну перевагу: не залежить від закордонного фінансування як у випадку балтійських країн, не має проблем з доступом до кредитів і мінливим банківським ринком.
 
Водночас, менша частка експорту в ВВП у порівнянні з іншими країнами також може позитивно відзначитись для Польщі.
 
Проте, проблема продажу облігацій також стосується Польщі. Міністерство фінансів Республіки Польща  продало 2-5-річні облігації на суму 2,7 млрд. злотих, у той час як планувалось продати цінних паперів на 1 млрд. злотих більше.
 
 
Розмір дохідної частини державного бюджету Республіки Польща  поступово збільшується
 
Надходження до дохідної частини державного бюджету Польщі зростають, але повільніше, ніж планувалось.
 
У січні-лютому 2009 р. до державного бюджету Польщі надійшло, у результаті сплати податків, 39,5 млрд. злотих (у аналогічному періоді 2008 р. – 38,5 млрд. злотих).
 
Таким чином, дефіцит державного бюджету склав 5,3 млрд. злотих, що становить 29% від запланованих 18,2 млрд. злотих.
 
Уряд  Республіки Польща сподівається за результатами 2009 р. отримати дохід державного бюджету на суму 303 млрд. злотих.
 
За результатами двох перших місяців 2009 р. Уряд Республіки Польща вже досяг суми доходу на рівні 46,7 млрд. злотих, тобто 15,4% запланованої квоти. 27,7 млрд. злотих надійшло вже у січні 2009 р., у лютому   –  19 млрд. злотих.
 
Якщо не брати до уваги фінансові ресурси ЄС, надходження яких на думку експертів є незадовільним, то показники дохідної частини бюджету є прийнятними – надходження з податкових і неподаткових джерел у січні і лютому 2009 р. сягнули 15,7% запланованих.
 
 
За прогнозами експертів BNP Paribas у Польщі за результатами 2009 р. різко гальмуватиметься розвиток промислового сектора країни
 
Виходячи із зниження рівня замовлень (за результатами січня-лютого 2009 р. на 19,2% річних), відповідно знижуватиметься рівень промислової продукції.
 
На думку експертів BNP Paribas у лютому 2009 р. рівень промислової продукції знизився навіть на 20%.
 
На думку експертів Міністерства економіки Республіки Польща  за остаточними підрахунками рівень зниження промислової продукції в Польщі складатиме 10% річних.
 
Рада з питань грошової політики Республіки Польща  планує чергове зниження процентних ставок.
 
 
Приріст ВВП Польщі може знизитись нижче 1,0%
 
Станом на 20.03.2009 р. польські економісти прогнозували, що приріст ВВП Республіки Польща  протягом 2009 р. буде нижчим 1%.
 
Пояснення цьому економісти шукають у різкому зниженні попиту на товари польських фірм. Польські фірми нарікають на нестачу замовлень, різко обмежують виробництво продукції і звільняють працівників.
 
Економісти впевнені, що судячи по сигналах, які надходять із зони євро та Сполучених Штатів Америки, економічна ситуація у тих країнах ще довго не буде покращуватись.
 
У Польщі, у свою чергу, зниження рівня інвестицій може бути глибшим від прогнозованих 2%, а також рівень споживання може знизитись більше, ніж на 3%.
 
Економісти також не очікували низького рівня імпорту. Натомість, імпортування товарів за кордону, беручи до уваги слабкий злотий, польським підприємцям стає невигідним.
 
Відчутно знизився також й рівень експорту. Експерти з BZ WBK прогнозують, що у першому кварталі 2009 р. рівень експорту знизиться на 23,8% у порівнянні з минулим роком.
 
Водночас, експерти-оптимісти вважають, що польській економіці вдасться розвиватись у темпі понад 1% ВВП.
 
Така позиція експертів пояснюється все-таки тим, що рівень споживання хоча й знижується, але повільно і залишається стійким, а у випадку слабкого злотого реальною може стати перевага рівня експорту над імпортом, що є позитивним для економіки країни. 
 
Станом на 26.03.2009 р., за прогнозами експертів французького банку BNP Paribas приріст ВВП Польщі може сягнути 1,8%, розвиток польської економіки буде погіршуватись через різке зниження рівня експорту, фірми припиняють інвестувати, а поляки обмежують рівень споживання.
 
Таким чином, прогнозується, що рівень польського експорту у цьому році знизиться на 18,9%, імпорт – на 16,7%, інвестиції – на 11,4%. Натомість, приріст рівня споживання залишиться позитивним і становитиме 1,8%.
 
Проте, економісти французького банку вважають, що Польщу чекає економічна рецесія.
 
Ще у грудні 2008 р. експерти Danske Bank прогнозували, що зниження ВВП Польщі сягне рівня мінус 0,5%. Фінансова компанія JP Morgan прогнозує, що рівень ВВП Республіки Польща становитиме 1,0 %. Економісти пояснюють, що у випадку зниження рівня споживання відбудеться більша рецесія польської економіки, навіть до мінус 4% ВВП.
 
Рецесія стане реальною, оскільки спостерігатиметься високий рівень зниження виробництва промислової продукції (на рівні мінус 25% або й навіть мінус 30%).
 
Натомість, польський Уряд не вірить у такі песимістичні прогнози і декларує ріст ВВП Республіки Польща на рівні 1,7%.
 
 
Рівень безробіття в Польщі підвищується
 
У другій половині 2010 р. рівень безробіття в Польщі протягом кілька тижнів може сягнути 14-14,5%. У лютому 2009 р. рівень безробіття склав 10,9%.
 
На думку експертів, якщо матимуть місце песимістичні прогнози, то робочі місця протягом року можуть втратити близько 700-800 тис. працівників.
 
Економісти пояснюють, що Польщу чекає дві хвилі безробіття. Одна хвиля – наприкінці 2009 р., яка виникне у результаті різкого зниження рівня виробництва промислової продукції, а друга - навесні 2010 р., що стане результатом погіршення кон’юнктури у сфері послуг.
 
Таким чином, за прогнозами Уряду Республіки Польща , близько 800 тис. працівників можуть втратити робочі місця протягом 1,5 року.
 
За словами експертів, у кризових ситуаціях спочатку на економіку чекає погіршення вартості продукції, зниження динаміки рівня ВВП, а лише потім хвиля звільнень працівників.
 
Відповідно, після кількох місяців покращення ситуації на фірмах починає зростати поступово рівень працевлаштування.
 
 
Польща опиниться на четвертому з кінця місці за рівнем добробуту серед 27 країн ЄС
 
За прогнозами Європейської Комісії, Польща опиниться на четвертому з кінця місці за рівнем добробуту серед 27 країн ЄС, випереджаючи Латвію.
 
У порівнянні з Латвією, економіка якої, за оцінками експертів, ще у 2008 р. опинилась на рівні регресу, Польща знаходиться у кращому стані, про що свідчать показники заможності суспільства.
 
За словами Януша Янковяка, головного економіста Польської ради з питань бізнесу, таким показником заможності є вартість ВВП в перерахунку на одного мешканця.
 
Передбачається, що у 2009 р. рівень ВВП на душу населення в Польщі складатиме 14,3 тис. євро (у порівнянні, в Люксембургу – 69,7 тис. євро, в Чехії – 22,7 тис. євро).   
 
 
 
Діаграми курсу польського злотого по відношенню до основних світових валют

 Найвища вартість американського долара протягом 20-26 березня 2009 р. - 3,3942 злотих (2009-03-20).

 

Найвища вартість євро протягом 20-26 березня 2009 р. - 4,6446 злотих (2009-03-20).

Подібна інформація про інші країни  
Австрія Азербайджан Алжир Аргентина Бельгія Білорусь Болгарія Боснія і Герцеговина Бразилія Великобританія В`єтнам Греція Грузія Естонія Єгипет ЄС Ізраїль Індія Ірак Іран Ісландія Іспанія Італія Йорданія Казахстан Канада Киргизстан Китай Кіпр Куба Кувейт Латвія Литва Ліван Лівія Македонія Малайзія Мальта Марокко Мексика Молдова Нідерланди Німеччина ОАЕ Пакистан Південна Корея Польща Португалія Росiя Румунія Саудівська Аравія Сенегал Сербія Сирія Сінгапур Словаччина Словенія США Таджикистан Туніс Туреччина Туркменістан Угорщина Узбекистан Україна Фінляндія Франція Хорватія Чехія Чорногорія Швейцарія Швеція Японія
Інші документи по цій країні  
IT та телекомунікації PR та реклама Будівництво Валюта Вироби з чорних та інших некоштовних металів Довідкова інформація Економічне співробітництво Економічні новини Енергоносії Законодавство у сфері ЗЕД Захист внутрішнього ринку ЗЕД Інвестиції Кон’юнктура ринків Макроекономічні показники Населення Нетарифне регулювання Товари агропромислового комплексу Товари легкої промисловості Товари чорної металургії Транспорт Фінансові послуги

 
Підписка на оновлення  

Українські експортери
ДИСКАВЕРИ БУРОВОЕ ОБОРУДОВАНИЕ (УКРАИНА), ООО
ул. Яворницкого, 41, г. Стрий, Львовская обл.
НЕПТУН, ООО
3-ий пер. Шевченка, 3, с. Б. Дальник, Беляевский район, Одесская область
КРАСОТА И ЗДОРОВЬЕ, ООО
ул. Сомовская, 12 Б, Харьков
КРИСТАЛЛ, ВИННИЦКИЙ ЗАВОД, ДП
ул. 600-летия, 21, г. Винница
Експортоспроможна продукція
KSG АGRO, ХОЛДИНГ
Туши и полутуши свиные

ТЕХНОТОН-ЛУГАНСК, ООО
Нить полипропиленовая мультифиламентная

КАЛИБР, ООО
Болты

Комерційні пропозиції
ФАРМАЦЕВТИЧНА КОМПАНІЯ "БАЄР АФЛАК"
Компанія зацікавлена в реалізації фармацевтичної прощукції в Україні

DOMESTAV, LTD.
Компанія зацікавлена в експорті ламелей для каркасу ліжка зі смереки, ялини, сосни, тополі або вільхи. ...

MIVINA S.R.O.
MIVINA s.r.o. зацікавлена в поставках з України: сантехніки, керамічної плитки, покрівельних матеріалів, ...

Крамниця-А
Тендери за кордоном
Бововняний очіс
Security Paper Mill India

Відбор компаній для проведення незалежних сертифікації та інспектування прибережних проектів
Oil and Natural Gas Corporation Ltd.

Аукціон на право користування надрами родовища кам'яного вугілля "Ташкумирське"
Держкомітет промисловості, енергетики та надрокористування Киргизької республіки