Додаток V. Процедури щодо отримання інформації сточовно серйозної шкоди
1. Кожен Член СОТ повинен співпрацювати у наданні доказів, які розглядаються спеціальною групою експертів у ході процедур згідно з параграфами 4 і 6 Статті 7. Сторони суперечки та будь-яка третя зацікавлена країна-Член СОТ відразу ж після звернення до положень параграфа 4 Статті 7 повинні повідомити ДСБ про організацію, відповідальну за застосування цього положення на їхній території, а також про процедури, які використовуватимуться для виконання запитів на інформацію.
2. У випадках, коли справи передаються до ДСБ відповідно до параграфа 4 Статті 7, ДСБ повинен за вимогою порушити процедуру з отримання такої інформації від уряду Члена СОТ, що надає субсидію, яка є необхідною для встановлення факту субсидіювання та його обсягу, загальної вартості продажу, здійсненого субсидійованими фірмами, а також інформації, необхідної для того, щоб проаналізувати несприятливі наслідки, які викликано імпортом субсидійованого товару.66 Цей процес може включати у міру необхідності надання запитів урядові Члена СОТ, що надає субсидію, і урядові Члена СОТ, що звертається зі скаргою, з метою збору інформації, а також прояснення і уточнення інформації, яку мають сторони суперечки завдяки процедурам повідомлення, передбаченим у Частині VII.67
3. У випадку виникнення наслідків для ринків третьої країни сторона суперечки може зібрати інформацію, в тому числі шляхом надання запитів урядові третьої країни-Члена СОТ, яка є необхідною для аналізу несприятливих наслідків і яку іншим розумним чином неможливо отримати від Члена СОТ, що звертається зі скаргою, або Члена СОТ, що надає субсидію. Цю вимогу необхідно застосовувати таким чином, щоб надто не обтяжувати третю країну-Члена. Зокрема, така країна-Член не зобов’язана робити аналіз ринку або цін спеціально для цих цілей. Інформація, яку необхідно надавати, – це інформація, яка вже є в наявності або може бути швидко отримана цим Членом (наприклад, останні статистичні дані, які вже було зібрано відповідними статистичними службами, але ще не було
опубліковано, митні дані стосовно імпорту та задекларованих вартостей відповідних товарів тощо). Проте, якщо сторона суперечки вдається до аналізу ринку за свій власний кошт, органи влади третьої країни-Члена повинні сприяти у виконанні цього завдання особі або фірмі, що здійснює такий аналіз, і такій фірмі повинен надаватися доступ до всієї інформації, яка, як правило, не зберігається урядом у конфіденційності.
4. ДСБ призначає представника, що виконує функцію сприяння у процесі збору інформації. Єдиною метою діяльності представника є забезпечення вчасного отримання інформації, яка є необхідною для сприяння в оперативності подальшого багатостороннього розгляду суперечки. Зокрема, представник може пропонувати шляхи найбільш ефективного подання запитів на необхідну інформацію, а також
сприяти співпраці сторін.
5. Процес збору інформації, описаний у параграфах 2–4, повинен бути завершений протягом 60 днів з того дня, коли справу було передано до ДСБ відповідно до параграфа 4 Статті 7. Інформація, отримана у цьому процесі, повинна подаватися до спеціальної групи експертів, заснованої ДСБ відповідно до положень Частини Х. Ця інформація повинна включати, inter alia, дані стосовно суми субсидії, про яку йдеться (і за можливістю вартість загального продажу, здійсненого субсидійованими фірмами), ціни на субсидійований товар, ціни на несубсидійований товар, ціни інших постачальників на ринку, зміни у пропозиції субсидійованого товару на даному ринку, а також зміну часток ринку. Вона також повинна включати спростовуючі докази, а також таку додаткову інформацію, яку спеціальна група експертів вважатиме за необхідну у ході винесення своїх висновків.
6. Якщо Член СОТ, що надає субсидію, та/або третя країна-Член СОТ не беруть участі у співпраці зі збору інформації, Член СОТ, що звертається зі скаргою, подає свою справу про завдання серйозної шкоди, що грунтується на доказах, йому доступних, разом з фактами і обставинами відмови у співпраці з боку Члена СОТ, що надає субсидію, та/або третьої країни-Члена СОТ. Якщо інформацію не було отримано через відмову у співпраці з боку Члена СОТ, що надає субсидію, та/або третьої країни-Члена СОТ, спеціальна група може винести висновки, грунтуючись в силу необхідності на всій іншій доступній інформації.
7. При винесенні визначення спеціальна група експертів повинна робити несприятливі висновки з фактів відмови у співпраці з боку будь-якої сторони, що причетна до процесу збору інформації.
8. При винесенні визначення щодо використання наявної інформації або винесенні несприятливих висновків спеціальна група експертів повинна брати до уваги поради представника ДСБ, якого призначено відповідно до параграфа 4, щодо доцільності будь-яких запитів про інформацію та зусиль, які здійснили сторони для того, щоб задовольнити ці запити у дусі співробітництва і оперативним чином.
9. Ніщо у процесі збору інформації не обмежує можливості спеціальної групи експертів вимагати такої додаткової інформації, яку вона вважає важливою для належного врегулювання суперечки і яка не вимагалася або не надавалася належним чином у процесі збору інформації. Проте за звичайних обставин спеціальна група експертів не повинна вимагати додаткової інформації для винесення висновків тоді, коли така інформація підтримувала б позицію однієї зі сторін, а відсутність такої інформації є результатом необгрунтованої відмови у співпраці у процесі збору інформації з боку цієї сторони. |